Undersøgelsesforløb
Jeg udfører forskellige typer af undersøgelsesforløb med børn og unge, som oplever udfordringer i deres hverdag.
Det kan fx være sociale, skolemæssige, følelsesmæssige eller kognitive vanskeligheder (herunder bl.a. forstyrrelse af opmærksomheden).
En diagnostisk udredning består altid af et bredt screeningsinterview, hvor vi afdækker symptomer på psykiatriske problemstillinger. På baggrund af interviewet udvides undersøgelsen med øvrige kliniske interviews, spørgeskemaer og tests, baseret på de angivne symptomer.
Undersøgelsesresultaterne skal være til gavn for jer som familie. Vi drøfter derfor ved den indledende samtale, hvad I ønsker at få ud af forløbet og følger op undervejs. Det kan være, at I blot vil opnå en bedre forståelse af jeres barns udfordringer og styrker. Det kan også være, at I ønsker anbefalinger til relevante tilpasninger af jeres barns hverdag og et rådgivningsmøde med skole eller daginstitution. Eller måske har I ønske om at opstarte et samtaleforløb eller at blive henvist til relevant behandling. Hvis I er i tvivl om, hvordan et forløb kunne se ud for jer, er I altid velkomne til at kontakte mig.