Udredningsforløb
Jeg gennemfører udredningsforløb med børn og unge, som oplever udfordringer i deres hverdag – det kan være sociale, faglige, følelsesmæssige eller kognitive udfordringer. Udredningsforløbet planlægges efter vores første samtale, hvor vi sammen afdækker specifikke udfordringer og symptomer. Alle undersøgelsesforløb følger Sundhedsstyrelsens nationale kliniske retningslinjer og indeholder diagnostiske interviews med barnet/den unge og forældre, relevante tests og spørgeskemaer, tilbagemeldingssamtale og rapport.
Resultaterne af undersøgelsen skal være til gavn for jer som familie. Vi drøfter derfor sammen, hvad I ønsker at opnå. Det kan være, at I vil opnå en bedre forståelse af jeres barns udfordringer og styrker. Det kan også være, at I ønsker anbefalinger til relevante tilpasninger af jeres barns hverdag samt rådgivning til skole eller daginstitution, eller at starte relevant behandling ved en af vores psykologer eller speciallæge (f.eks. medicinsk behandling for ADHD).
Kognitiv testning
Jeg tilbyder testning af kognitive funktioner, herunder generelt kognitivt funktionsniveau (intelligens), opmærksomhed, hukommelse og forarbejdningshastighed. Jeg anvender kun anerkendte og standardiserede tests, som f.eks. Wechsler Skalaerne (WISC-V for børn og unge, WAIS-IV for voksne og unge voksne). Kognitiv testning kan indgå som led i et bredere udredningsforløb, men kan også stå alene, f.eks. ved mistanke om indlæringsvanskeligheder eller som dokumentation for et højt kognitivt funktionsniveau i forbindelse med ansøgning til skole for højtbegavede børn.